Mega Star mı Süper Star mı Cocostar mı?
?Ben senin yerinde olsam
Ufak ufak uzarım, durmam??
Yanlış anlaşılmasın, bu yazıda cocostarın başlıktaki yeri sadece yazarken ağzımdaki tat olmasıdır. Benim derdim popüler bir soru: ?Yukarıdaki dizelerin sahibi kimdir??
?Uzamak? kelimesi ile tanışmam yıllarımı aldı diyebilirim. Korunmuş çevremde, söylenilmemesi gerekenler sözlüğüne dâhil olmuş olmalı ki uzun zaman karşıma bile çıkmadı. Söyleyenle tanışmadım, kitabını okumadım, anlamını da ilk duyduğumda anlamadım. Tabi bu, bu yazdan çok önceye rastlıyordu yine de.
Süper Star Ajda?nın Mega Star?dan bir şarkı aldığını ve parçanın hit olduğunu öğrenmem hmm dedirtti bana. Neden mi? Star starın külüne muhtaç meselesi yine karşımıza gelmişti. Fakat, gelenek gereği, alışkanlık üzere ya da tecrübe fikriyle küçüğün büyükten, yeninin tecrübeliden parça alması vakâyi âdiyedendir. Nitekim Ajda Pekkan?ın ?Uykusuz Her Gece?sini Teoman, ?Yaz Yaz Yaz?ını Mor ve Ötesi, ?Ya Sonra?sını Özcan Deniz, ?Kimler Geldi Kimler Geçti?sini Cem Adrian söylemiştir ve parçaları mırıldanmalarıyla prestijlerinde ve müzik arşivine bakışlarını anlamamızda bir ?değişiklik? olduğu varsayılmıştır. Olmuştur ve ?pek güzel olmuş?tur. ?Ah ne güzel söylemişler?dir. ?Yeniden? parçayı ?birilerinden? duymak ?iyi? gelmiştir. Ama ?Ajda gibisi yok?tur. Yine de ?onun ağzından bir başka çıkıyor?dur.
Bu kodlarla bezeli bilincim olaya baktığında önce, ?bi fark var halla halla!? dedim. Fotoğraf sonradan sonradan biraz daha netleşti. Baktım ben de bi garip soundla yorumluyorum olayları, öyleyse dal gitsin. Huu huu: Tarkan, Ajda?nın ?Farkın Bu? albümüne parça veriyor. Çıkış parçasına düet yapıyor. Ajda ?Farkın Bu? sloganıyla megastarın farklılığını onaylar duruma mı geliyor! Töbe de!
Hadi bismillah. Nilüfer?in ardından bir kuşak buluşması daha. Ama eski parçalarla değil yeni ve biçim değiştirmiş bir soundla. Nilüfer yaz sıcağında deri ceketle görüntülenmişti. O efil efil elbiselerinden sonra ne diyeceğimi bilememiştim. Ya şimdi Fransızca parçaların coverlarını Türkiye?de en güzel seslendiren isimlerden birisi olan Ajda Pekkan?ın zihnimizdeki konumundaki bu evrilişin acısını nasıl dindireceğiz? Tarzındaki zarafet ve elit bakış şarkılarının sözlerine de yansımış bir isim değil midir Ajda Pekkan zihinlerde? Mesela ?Vitrinime değil iklimime geleeenleree?? dediğinde onun etkisi hayli farklı oluyordu. Elbette diyorduk, zarif ama duyarlı, estetik düşkünü ama bir bakışı var, içi dolu.
Peki bu parçayı duyduğumuzda ne diyoruz: Ajda çıkış parçasında Tarkan soundu kullanmış. Tamam. Nazan Öncel?in de bir önceki, yok iki önceki albümünde Tarkan?la düeti vardı. Ama Nazan yazmış Tarkan oynamıştı. Tamam. Ama Ajda fark atmış, ağzına geçmiş yıllarda büyük ihtimal almayacağı bir deyimi nakarat yapmış hepimizi coşturuyor. ?ufak ufak uzarım? laay lay? demiş. Eee ne kötülük var bunda? Yok bir kötülük onu demiyorum. Yaş olarak biraz geç bir kültür dönüşümü değil mi bu? Ona da peki, güzel, hoş. Son soruyu sorarım o zaman bugüne kadar kendine ait bir soundu hep yakalamıştır Ajda Pekkan. Bu Gülben Ergen ve Mustafa Sandal?ın o aptal parçası şıkır fıkırı dinledikten hemen önce ya da sonra aradaki on benzerliği bulduğumuz ritimlerde ve ses kullanım biçimindeki parça neyin nesi? Heceleri, vurguları duyunca Tarkan mı dinliyorum diyoruz zaten, e zaten arkadan da Tarkan söylüyor zaten. Tarkan?ın güzel hastalığı deyimlerle bezeniyor hafsalamız: ?yüzünden düşen bin parça? ?bıçak kemiğe dayandıysa?, ?göz yumuyorsun?, ?akıl kârı? ve diğerleri? Böyleyken ?Farkın Bu? albümü çıkartmasına ne diyeceksiniz? Şarkıyı çok sevdim, çok güzel dans ettim dışında buna albümün kalanını dinleyin derim. Nihai noktada ise, ?Gidecek yerim mi var, diyecek sözüm mü var!? der daha da bir şey demem.
Discover more from Erkan's Field Diary
Subscribe to get the latest posts sent to your email.