- 6 Kasım notları….
- Adil Balaban Capital, cultural capital, dominated sector of the dominant classes, social capital, mobbingBüşra Türker habitus, doxa, social practise, distinction…Didem Özkaymaz Zevkler ve renkler tartışılmaz, “Freedom of choice” içerisinde elbette renkler olacak, dedik. Habitus, Doxa, Social practice, distinction, efficiency gibi kavramlardan söz ettik.Selda Yılmaz Pierre Bourdieu: Fransızların sınıfsal oluşumuyla ilgilenmiş. Habitus-> otomatikleşmiş sosyal davranışlar. Doxa(en geniş sınır) Distinction: Kendi farklılığını ortaya koymak. Örn: Önceden herkes uçağa binemediği için uçağa binmek bir farklılıktı ama artık değil o yüzden elit kesim farklı bir şey yapmak için helikoptere binebilir gibi. Capital(sermaye)-> üretim araçlarına sahip olma, bir güce sahip olma. Cultural capital: maddi gücün yoktur ama kültürel sermayen vardır. Örn: eğitim(nereden mezun olduğun). Social capital: Adam işe yarayan biri olmayabilir ama arkasında sosyal sermayesi varsa (babası) asla aşağıya düşmez network’u geniş çünkü. Mobbing: İş yerindeki psikolojik taciz. Simgesel şiddet(arkada yatan amaca dayanır şiddet): Örn: telefonun surata kapatılması gibi.Ceren Ataş Her tercihimizin arkasında bir habitus vardır.Ceren Ataş Bilgi mezunları, Bilgiden mezun olanları işe alıyorsa bu hem kültürel sermaye hem de sosyal sermayedir.Yaprak Gülbahar Zevkler ve renkler tartışılır.Görkem Başçivi Symbolic violence işi biraz karışık. Ama anladığım kadarıyla somut anlamda bir violence durumu yok.Cenk Aygün “Distinction” does not have to be efficient or practicalEkin Pekmezci Bir insan ‘doxa’ nin icinde ‘habitus’ seklinde ‘social practice’ yapar diye bi cumle var defterde ben ne yazdigimi anlayinca burayada yazicam insallah 🙂Maide Sarıoğlu Habitus: ait olduğun sosyal sınıfın gereği olarak yapılan davranışlar,alışkanlıklarMaide Sarıoğlu Distinction(ayrım), efficiency, capital, cultural capital, social capital, dominated sector of the dominant classesSena Çilingiroglu Pierre bourdieu isci sinifi kokenli,insanlarin ait oldugu siniflar uzerinden nasil manevralar yaptiklarini anlatiyor. Belirli cevrelerde ozgurmus gibi hissederek sosyal hareketler icine giriyoruz. Doxa dedigim ise ulasabilicegimiz en genis sinir. Habitus ise belirki bir doxa icerisinde gerceklesmekte. P.B’ye gore aslinda hemen her tercihimizin arkasinda bir habitus var. Pierre’e gore siniflar habituslar uzerinden kendi farkliliklarini ortaya koymak icin distinction yaratiyor.Gizem Keskin Bir erkegin bir kadına arabanın kapısını acmasına simgesel siddet olabilir dedik. Parmagına kapatmadıgı surece bence centilmenlik.Gizem Keskin Habitus : otomatikleştirilmis davranış. ex: Celiktepe Lisesi & S.B. Distinction: ayrım, farklı olma. Habituslar kendi farklarını anlatmak için distinctions yaratıyorlar. ama bu daha teknolojik ve gelişmiş olmak zorunda degil. ex: son model arabayı herkes alıyor ben klasik alıyım farkım tarzım olsun.Esra Akil surekli insanlar mekan degisiklikleri yapıyorlar ( etkiler ve kırolar arasında ) ayrıca renkler ve zevkler tartisilmaz bence …Zeynep Atakay habitus: ait olduğun sınıfa dayalı, otomatikleşmiş davranışlar.
doxa: davranışlar çerçevesi, hareket alanı.
zevkler ve renkler tartışılmaz seçim özgürlüğünü savunur ama hangi rengi nerede kullanacağın bile ait olduğun sınıfa bağlır, tam olarak özgür değilsin yani.
bir tabloya verdiğin para miktarı sınıfsal değerlendirmenin yapılmasını sağlar.Zeynep Atakay bourdieu önceki marxistlerden farklı olarak “distinction”ı ortaya atıyor. insanlar (elitler) diğerleriyle aralarında bir fark, mesafe olmasını istiyor. bunu yaparken “efficiency” gözardı ediliyor.
akademisyen: dominated sector of the dominant sector.
c…See MoreMerve Utas pierre bourdieu deyince akla bir kavram geliyor oda Habitus yani alışkanlık. ait oldgunuz sınafa karşı otamatikleşmiş davranış. belli bir çerçevede özgür hareket ediyoruz. doxa çerceve demek. Social practise.Alp Sulun erkek centilmenlik yapıyor bunada simgesel siddet deniliyor.kapıyı açmayıncada hakaret ediliyor öküz deniliyor .Büşra Dinçer Habitus,social practiseAlp Sulun habitus:ait olduğun sınfa karşı otomatikleşen davranışlar. zevkler ve renkler tartışılmaz degil tartışılır.ancak bununda bilinçaltı bağlı olduğu noktarlar varMerve Utas distinction farklılık yaratma teknolojik olarak daha iyi olcaksın diye birşey yok.capital sermaye marksist üretim araçlarına sahip olmak, cultural capital eğitim,dominant class egemen kısımların ezik kısmı,symbolic capital, symbolic violence.Merve Utas grupta çalışmayan kişinin gruptan atılması symbolic violence’a örnektir.Elif Görk Pierre Bourdieu’dan bahsettik. insanlar nasıl social practice ortaya koyar sorusuna cevap B’ye göre habitus’lar (ait olunan sınıftan dolayı otomatikleşen davranışlar) doxa’da (hareketlerin ulaştığı en geniş sınır-çerçeve) social practice halini alıyor. ayrıca B private sphere’i de tartışmaya açıyor bunun nedeni kişisel şeylerin sosyal arka planı olduğu düşüncesidir. birde distinction var. B’ye göre distinction habitus ile beraber gelişiyor. daha önceden üretim aracı sahipleri üzerinden ayrım yapılırken B sınıfların habitus üzerinden fark koyma amacıyla distinction yarattığını söyler. B;cultural ve social gibi farklı capitallerin de olduğunu belirtiyor.Hikmet Can Satıcı renkler tartışılır zevkler daha da güzel tartışılır. Habitus otomatikleşen davranışlar zinciri olsa da bazen bence değişkenlik gösterebilir. Iste tam bu noktada zevkleri ve renkleri tartışıyoruz.Ziya Berberoğlu Fransız teorisyenlerinden Pierre Bourdieu bir çok kavram geliştirmiştir. Habitus burada ki en önemli kavramdır. Bu kavram ait olunan sınıf aidatına binayen sosyal davranışlarımızı tanımlar. Doxa ise hareket alanı diye tanımlanan kavramdır ve bu doxa içinde gelişen social practicelerimiz vardırZiya Berberoğlu Bourdieu 3 çeşit capital tanımlıyor;
1) cultural capital
2) social capital
3) symbolic capitalSerra Öneren Pierre Bourdieu’dan bahsettik.Habitus,doxa,”zevkler ve renkler tartışılmaz.” -cultural capital -social capital -symbolic capitalEcem Kefeli Habitus: otomatikleşmiş sosyal davranış. (Pierre Bourdieu denilince akla gelen ilk kavram) Fransadaki sınıfsal oluşumlarla ilgilenmiş. Eski marksistlerden farklı. Doxa:hareket alanı. Distinction:ayrım,farklı olma-her toplum kendi habitusunu oluşturmaya çalışıyo- distinction yaratırken illa verimli olmaya gerek yok (zenginlerin klasik otomobillere yönelmeside distinction) -cultural capital,-social capital,-symbolic capital. Symbolic violence:mobbingÜlkü Yaşar Pierre Bourdieuna göre insanın sınıfsal olarak oluşturduğu taskları vardır ve buna habitus denir ve insanlar bunlara göre davranır ve bu habituslarıı kullanarak distinctionlar ortaya koyarlar…Cansu Nazlı Özkazanç Kültürel sermaye, sanayi devrimi sonrası gelişen enformasyon ve bilgiyle uğraşanların sahip olduğu birikim. Örneğin 70’li yıllarda sol literatüre hakim olmak bir kültürel semayeydi.Başak Göçmen Pierre Bourdieu, habitus, doxaNilay Kültürel habitus- bir tür alışkanlıklar, ait olduğun sınıfa uyum sağlama durumu.Nilay Kültürel gelişen toplum sonucunda siteler yani yüksek binalar imar edilmeye başlandı sonradan olan elitler bu sitelere yöneldi, asıl elitler güneydeki köylere yerleşip tarıma yoğunlaştı kendilerini ayrıştırma durumu bu süreçte doxa genişledi. zevkler ve renklerin tartışılmayacağı 2 farklı elit grubun bu ortaklık ve kaçış durumundada anlaşılır hale geldi.Rumeysa Durmaz sembolik şiddete bir örnek söle verebilirim örnegini bir kız babasıyla tanıştırmak için eve erkek arkadaşını getiriyor babası bir şey solemesede jest ve tavırlarıyla hosnutsuzlugunu yani cocugu begenmedgin gösteriyor tabi bu durumdada kız özgür karar alamıyo çünku üstünde sembolik şiddet var ne kadar söz ile söylnilmesede üstünde bir baskı yaratıyor benim sembolik siddetten anladıgım bu 🙂Rumeysa Durmaz habitusta bireylerin grupların yada sınıfların gündelik yaşam pratikleri zevkler yada insanların kültürel yapılarıMerve Yılmaz pierre bourdieu ,habitus,doxa,social practice,distinction,capital,3 e ayrilir culturel social ve symbolic cumture.symbolic culture.a ayni zamanda symbolic violence da denebilir.Sinem Günaydın Alp Sulun erkek centilmenlik yapıyor arabanın kapısını bayana acıyor buda simgesel siddet oluyor konusunda tereddütlerim var hatta tereddüt degil bunun şiddet olmadıgını ve bugunkü dersteki baslıgımıza iyi bir örnek olmadıgını dusunuyorum:)tesekkürlerSinem Günaydın zevkleride renkleride bal gibi tartısırımÖzlem Yiğit Piere Bourdieu-Habitus,doxa-dinstiction.-cultural capital,knowledge economies,social capital,symbolic capital,symbolic violenceSezin Balkan Pierre Bourdieu; ilk akla gelen kavram habitus. habitus ait olduğumuz sınıf nedeniyle uygulanan davranışlar. Hareketlerimizin belli bir çerçevesi var. Sınıflardaki insanlar belli hareketler yapıyorlar, kendilerini özgürmüş gibi görüyorlar: Doxa. Social practice ise içindeki davranışları belli bir Doxa içinde uyguluyor ve böylece ortaya distinction kavramı çıkıyor.Derya Kaya Social practice,distinction, efficiency,Doxa,Habitus dan söz ettik ha bir de renkler ve zevkler tartisilmaz:)Derya Yakut Pierre Bourdieu’nun bilmemiz gereken kavramlarından; Habitat: ait olduğu sınıfa binaen otomatikleşmiş davranışlar. Doxa: belli çerçevede hareket etmemiz- kendimizi özgür zannediyoruz oysaki belli referanslara göre hareket ediyoruz, farkında değiliz.- Her tercihimizin altında Habitus vardır “zevkler ve renler tartışılmaz” derken bile çünkü tartışılmaz ve özel olarak düşündüğümüz alan özel değil.Derya Yakut Sınıf ayrımını anlamada en önemli kavramlardan biri de Distinction yani ayrım, farklı olmak. buna örnek günümüzde zenginlerin eski arabalara yönelmesi diyebiliriz veya kentten köye yerleşmeleri.Aytuğ Işıklı Habitus: bireyin ait olduğu sınıfa göre davranışlarının otomatikleşmesiSinem Günaydın habitus: ait oldugunuz sınıf ve otomatiklesmis sosyal davranıslarınız. marxtan beri gelen kavramın yeniden adlandırılması. belli bir cervede özgürüz o cercevede ‘Doxa’. social practice: toplumsal alandaki pratiklere bakmaktır. belirli bir habitusun vardır ve bunlar bir doxa içinde gerceklesir. tüm bunlarda social practiceyi olusturur.Işık Şişman Pierre Bourdieu varolan, (özellikle fransada olan) eğitim sisteminin sınıflararası eşitsizliği yeniden üreten en önemli mekanizma olduğunu savunuyor.Hatta araştırma tekniklerinde durkheim’den etkilenmiş. İstatistik çalışmaları da yapmış ancak çıkan sonuçlar kendi tezini doğrulamamış.Kültürel kapitalle ekonomik kapital arasında bir ilişki görememiş bu çalışmalarında.Özellikle sosyolojinin pek beceremediği objektif ve subjektif perspektifleri birleştirmeye çalışıyor.Varolan eğitim sisteminin üst sınıf kültürünü desteklediğini ve bunun da alt sınıftan gelenlerin okulu yabancılaşmış bir kurum olarak algılamalarına neden olduğunu söylüyor.En önemli katkılarını ekonomi dışında kültürel, sosyal ve sembolik kapitalleri tanımlayarak ve habitus diye bir kavram geliştirerek yapmış.Ayrıca “taste” dediğimiz şeylerin ne kadar önemli olduğunu göstermiş, taste yoluyla özellikle üst sınıfların diğerlerinden farklılıklarını vurguladıklarını belirtmiş.Tuğba Özçelik Distinction,Efficiency,Capital, Culturel Capital ve birde Social Capital den bahsettik.Ayrıca Symbolic violence dan bahsedip çeşitli örnekler verdik…Wednesday at 8:06pmSevde Ayşan Habitus sosyal statüye dayalı sıradanlaşmış davranışlarımızdır. Doxa ulaşabileceğimiz en geniş sınır, belli bir alanda özgür hissederek sosyal hareketler içine giriyoruz. Social practice ise toplumsal alandaki davranışlarımızdır. Yani bir habitusumuz var ve belirli bir doxa içinde social practiceler yapıyoruz. Zevkler ve renkler tartışılmazdır ancak her tercihte de bir habitus vardır, buradaki aydınlanmadan gelen freedom of choice bakış açısını Bourdieu tartışmaya açmıştır.19 hours ago · Like - Sevde Ayşan Ssınıflar bu habituslar üzerinden farklılıklarını ortaya koymak için çeşitli distictionlar üretiyorlar. Herkes uçağa binmeye başlayınca elitler ne yapacak? Business class bilet alacaklar. Yada büyükşehirlerden sahil köylerine taşınıp domates yetiştirmeye başlayacaklar. domates yetiştirmekten gelen adam zaten geri dönmediği için şehirde yetişmiş eski elit distinctionu korumak için domatese gidecek ama doğuya değill egeye yerleşecekDerin Erpulat insanlar nasıl social practice ortaya koyar sorusuna cevap olarak PB habitusları gösteriyor. ait olduğu sınıftan ötürü oluşan otomatik davranışlar ve alışkanlıklara habitus deniliyor. her tercih ve kararımızın arkasında bunun olduğunu düşünüyor. doxa bu davranışların ulaşabileceği en geniş sınır olarak tanımlanıyor. sınıflar ise habitus üzerinden kendi farklılıklarını ortaya koymak için distinctionlar yaratıyorlar. zevkler ve renkler tartışılır önermesine karşı çıkılsada ben hala karar veremedim…capital, cultural capital, social capital, mobbing, symbolic violence da diğer öğrendiğimiz kavramlar.Elif Şeker Habitus :ait olduğumuz alışkanlık sosyal davranışlar(otomotikleşmiş sosyal davranışlar) Doxa:geniş bir çerçeve /hareket alanı ( Kendinizi özgürmüş gibi hissederek bu alanda istediğiniz davranışları meydana getirmek , Social practise:otomotikleşmiş davranışlar, Distinction:Ayrım / farklılık yaratma ( daha iyi olacaksın diye bir şey yok ) , Cultural capital :kültürel sermaye , Social capital , mobbing , symbolic şiddet …Lara Zarb Habitus:belli zamanda belirlenmis bulundugumuz sinifa uygun olma hareketleridir. Pierre Bourdieu’ye gore ait oldugumuz sinifa bagli olarak hareket ederiz ve habitusleri birbirinden ayri tutmak icin distinction yani ayrimlar vardir. Bu distinctionlara ornek olarak elit kesimin belli bir yastan sonra Bodrum gibi beldelere yerlesip “mandalina yetistirmesi”ni vermek uygundur. Diger habituslerde bu gerceklesmez, cunku “mandalina yetistirme” eylemi zaten onlarin hayatinin bir parcasidir; bir degisiklik degildir.