Teknoloji ve eğlenceyi birleştirerek hızla büyüyen bir sektör: Sayısal Oyun

Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim Anabilim Dalı tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen Teknoloji ve İletişim Günleri?nin (TEKİL) konusu sayısal oyun. Teknoloji ve eğlenceyi buluşturarak dünyada 2016 yılı itibariyle 81 milyar dolarlık gelire ulaşması beklenen sayısal oyun endüstrisi, ülkemizde de son dönemde hızla gelişiyor. Türkiye?de sayısal oyun sektörünün her yönüyle tartışılacağı, gelecek öngörülerinin masaya yatırılacağı TEKİL 08?e bu yıl da sosyal bilimler alanında çalışan araştırmacılar, sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve teknoloji profesyonelleri katılacak.

 

TEKİL 08?in sabah oturumunda her yıl olduğu gibi konunun teorik çerçevesi akademisyenler ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri tarafından analiz edilecek.?Türkiye’de Sayısal Oyun Endüstrisi: Mevcut Durum, Gelecek Beklentileri? başlıklı bu oturumda Prof. Dr. Mutlu Binark, Doç. Dr. Günseli Bayraktutan Sütçü  ?Sayısal Oyun Kültürü Haritasında Oyun-Oyuncular ve Dijital Oyuncuların Habitusları? konusunda bizleri aydınlatacaklar.  Sayısal oyun tasarımı ve geliştirilmesinin eğitim yönü Ortadoğu Teknik Üniversitesi?nden Serhat Bekdemir tarafından ele alınırken konunun pazarlama alanındaki çerçevesi Galatasaray Üniversitesi?nden Dr. Zeynep Güney ve Barış Kara tarafından çizilecek. Oturumun son konuşmacısı Türkiye Dijital Oyun Federasyonu (TÜDOF) Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Çelik ise Türkiye?de sayısal oyun endüstrisi hakkında kapsamlı bilgiler verecek.

 

Tüm gün sürecek ve üç oturum şeklinde gerçekleşecek etkinliğin öğleden sonraki oturumlarında sektörün profesyonelleri tecrübelerini ve beklentilerini anlatacak. ?Türkiye’de Konsol Oyun Ekosistemi? başlıklı ilk oturumda Sony Playstation Eurasia Ürün Müdürü Mustafa Yiğit ?Türkiye?de Konsol Oyun Pazarı: Ne kadar Küresel, Ne Kadar Yerel?? sorusuna yanıtlar arayacak. Lamagama Oyun Stüdyosu Kurucu ve Yöneticileri Nilay Yüce ile Gökhan Ertem ?Türkiye?de Konsol Oyun Tasarımı ve Geliştirme? konusunda tecrübelerini aktarırken, konunun oyuncular açısından değerlendirilmesi Editör / Oyun Eleştirmeni Tuğbek Ölek tarafından yapılacak.

 

?Türkiye’de Çevrim-içi Oyun? başlıklı son oturumda ise Türkiye’nin en büyük oyun üreticilerinden Yoğurt Bilgisayar Teknolojileri Kurucusu ve Yöneticisi Cemil Türün “Yeni Yaratıcı bir Mecra olarak Çevrim-içi Oyun” başlıklı bir sunum yapacak. “Oyun Merkezli bir Reklam Mecrası: Advergame” konusu Publicis Modem Kreatif ve Strateji Lideri Berk Sarper Şenol tarafından ele alınırken konunun sosyal medya boyutu ?Dünyada ve Türkiye?de Sosyal Oyun? başlığıyla Peak Games Ürün Direktörü Alper Mat tarafından irdelenecek. Kuka App Oyun Tasarımcısı Hande Karaca ise “Her an Her yerde Oyun? başlıklı konuşmasında mobil oyun deneyimlerini aktaracak.

 

 

Katılımcıların sorularıyla zenginleşecek olan TEKİL 08?e katılım ücretsiz. Her türlü bilgi için www.tekil.gsu.edu.tr/ adresini ziyaret edebilir, ayrıca tüm gelişmeleri Facebook ve Twitter sayfalarımızdan takip edebilirsiniz:

 

http://twitter.com/#!/tekilgsu

http://www.facebook.com/pages/Istanbul-Turkey/TEK%C4%B0L-Galatasaray-%C3%9Cniversitesi-Teknoloji-ve-%C4%B0leti%C5%9Fim-G%C3%BCnleri/194688530565686

 

Ayrıntılı bilgi için:


Doç. Dr. Kerem Rızvanoğlu krizvanoglu@gsu.edu.tr

Araş.Gör. Özgürol Öztürk ozozturk@gsu.edu.tr

Araş. Gör.Dr. Ceren Sözeri csozeri@gsu.edu.tr

Tagged in: , , ,

%d bloggers like this: